Danone csoport

Küldetésünk, hogy termékeinken keresztül a lehető legtöbb embernek biztosítsuk az egészséges életvitelt.

A Danone Csoport termékeit mind az 5 kontinensen, a világ 140 piacán árulják, és mintegy 104.000 munkavállalója van. 2018-ban 24,7 milliárd eurós bevételt generált.

A Danone 2017-ben fogalmazta meg teljes vállalati tevékenységére vonatkozó, ’Egy életünk van és egy bolygónk’ elnevezésű küldetését.

„Célunk, hogy partnereinkkel közösen nap mint nap tegyünk a táplálkozásért és bolygónk egészségéért. Hisszük, hogy az egészséges életvitelhez a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen, és meggyőződésünk, hogy ehhez egészséges környezet is szükséges. Miért ezt az utat választottuk? Mert a változás katalizátorai akarunk lenni, hiszen csak egy életünk van és egy bolygónk.”

A Danone története

Isaac Carasso görög származású gyógyszerész, a cég alapítója, 1919-ben Spanyolországban készítette az első joghurtját, melyet akkor még patikákban árultak. A joghurtot fiáról, Danielről nevezte el, akit a családban egymás közt Danonnak becéztek. A cég székhelyét 1929-ben tették át Franciaországba. Bár a világháború alatt az immár Daniel által vezetett cég Amerikába költözött, a háború végeztével a vállalat székhelye ismét Párizsba került.

A 60-as években a Danone egyesült a Gervais vállalattal, így megalakult a Gervais Danone. A 70-es években a BSN és a Gervais Danone bejelentette összeolvadását, ezzel létrejötta legnagyobb francia élelmiszeripari vállalatcsoport.

1994-ben a BSN Gervais Danone megváltoztatta a nevét Group Danone-ra, azaz Danone Csoportra. Az elnök-vezérigazgatói posztot Frank Riboud tölti be.

2007-ben a Danone Csoport megvásárolta a Numicót, megerősítve vezető pozícióját az élelmiszeripar négy szegmensében: a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán.

2014-ben Emmanuel Fabert nevezték ki a cég vezérigazgatójának, Frank Riboud marad az igazgatóság elnöke, majd tiszteletbeli elnöke.

2017-ben a Danone Csoport megvásárolta a bio és növényi alapú élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó WhiteWave Foods vállalatot, így a Danone olyan ismert márkák forgalmazójává vált, mint az Alpro vagy a Provamel.

2017-ben Emmanuel Faber megfogalmazta a vállalat új, nemzetközi küldetését, az „Egy életünk van és egy bolygónk” nevű programot.