A Danone 2030 Célok

Az ’Egy életünk van és egy bolygónk’ víziónkkal összhangban és a folyamatban lévő táplálkozási forradalom kihívásaira és lehetőségeire adandó válaszként, cégünk megfogalmazta a ’Danone 2030 Célok’ keretrendszerét.

A Danone kilenc hosszútávú célja a cég üzleti, márka- és bizalmi modelljét öleli át, melyeket az ENSZ 2030-ig tartó időszakra megfogalmazott Fenntartható Fejlődési Céljaival  összhangban határoztak meg.

Az üzleti modellel kapcsolatos célok

Kiemelkedő táplálkozási élményt biztosítunk és folyamatos innoválunk

A legmagasabb szintű minőségbiztosítási és élelmiszerbiztonsági sztenderdeknek is meg kívánunk felelni. Kiállunk a fenntartható forrásból származó alapanyagok használata, a természetesség és az átláthatóság, valamint az egyszerű receptúrák, és egyszerű termékinformációk (címke, jelölés) mellett.

Erős innovációs hátterünkkel támogatjuk meggyőződésünket, hogy kiemelkedő táplálkozási és táplálási élmény a fenti alapelvek nyomán biztosítható. Ez az élmény segíti elő leginkább, hogy vásárlóinknak egészségesebb és fenntarthatóbb választást kínáljunk.

Fenntartható és nyereséges növekedési pályát biztosítunk

Vállalatunk célja, hogy a táplálkozás forradalmának legfőbb támogatói legyünk. Egyedülálló, az egészséget középpontba helyező termékeket kínálunk a leggyorsabban növekvő kategóriákban, a ma és a holnap fogyasztási trendjeivel összhangban. Ezzel kapcsolatos stratégiai tervünk három pillére épül: a növekedés gyorsítása, a hatékonyság maximalizálása és a pénzügyi források fegyelmezett felhasználása.

A B Corp minősítés megszerzésére törekszünk

E célunk kettős – gazdasági és társadalmi – elköteleződésünket tükrözi, valamint azt a hosszútávú ambíciónkat, hogy fenntartható értéket teremtsünk és osszunk meg fogyasztóinkkal és környezetünk más tagjaival. Ma a nagyvállalatok és márkáik alapvető kihívás előtt állnak, mert a fogyasztók azt kérdezik: valójában kinek az érdekét szolgáljátok? A B Corp tanúsítvány a bizalom, a megbízhatóság jele, azok a vállalatok kapják meg, melyek a legmagasabb szintű elvárásoknak megfelelve tesznek a társadalomért és a környezetért.

A márkamodellel kapcsolatos célok

Helyben támogatjuk az emberek egészséges életvitelét

Küldetésünk, hogy a táplálkozáson, tápláláson keresztül biztosítsuk az egészséget a lehető legtöbb ember számára. Hogy ezt teljesíthessük, egészséges termékek egyedi portfólióját alakítottuk ki, és folyamatosan fejlesztjük termékeink tápanyagprofilját. Ugyanakkor a helyi étkezési kultúra és a közegészségügy helyi kihívásainak ismeretére építve újítunk, és termékeink révén is aktívan hirdetjük az egészségesebb alternatívákat. Emellett felgyorsítjuk a partnereinkkel közösen megvalósított meglévő kezdeményezéseket – programokat és szolgáltatásokat –, és keressük az újabb lehetőségeket is, hogy az emberek egészségére pozitív hatást gyakorolhassunk.

A manifesztó-márkák szerepét növeljük

Az emberek változást várnak el a táplálkozás és táplálás terén. A Danone-nál abban hiszünk, hogy minden alkalommal, amikor eszünk vagy iszunk, a jövőt teremtjük meg – minden alkalom egy szavazat. Ezért olyan márkákat építünk, melyek nem csupán izgalmas élményt nyújtanak, de elkötelezetten képviselik azt a törekvést is, hogy saját eszközeikkel pozitív hatást gyakoroljanak az emberek és a bolygó egészségére. Ezeket nevezzük mi manifesztó-márkáknak.

Megőrizzük és megújítjuk a bolygónk erőforrásait

A gyökeres változásokban hiszünk, és a bolygó számára kedvező megoldásokat keressük termékportfoliónk kialakításában is. Minden alapanyagunk esetében fenntartható beszerzési forrásokat kívánunk felkutatni, és a csomagolás tekintetében is erősítjük a körforgásos gazdálkodást. A termőföld egészségét talajmegújító (regeneratív) mezőgazdasági eljárások segítségével óvjuk, melyeket partnereinkkel együtt fejlesztünk. A vizek hatékony védelme érdekében is tenni kívánunk. Részt vállalunk a klímavédelemben: a széndioxid-kibocsátást mérséklő megoldásokat alakítunk ki; célunk, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljunk.

A bizalmi modellel kapcsolatos célok

Munkatársainkat egy új jövő megteremtésére hívjuk

Egyedülálló társadalmi fejlesztő örökségünkre építve lehetővé tesszük minden munkatársunk számára, hogy teljes mértékben sajátjaként tekintsen programunkra és céljainkra globális és helyi szinten egyaránt. Ez a vállalat, a munkatársak, valamint közösségeink számára is kedvező, pozitív szemléletű jövőhöz vezet.

Célunk a felelősségteljes növekedés

Folyamatosan olyan úttörő megoldásokat keresünk, melyek révén felelősségteljes növekedést érhetünk el. Ez kiterjed működésünk teljes folyamatára és annak minden közvetlen vagy közvetett szereplőjére, beleértve akár a családi gazdaságokat, az utcai árusokat, vagy éppen szemétszedőket is.

Lehetőségeket teremtünk az alacsony jövedelemmel rendelkező közösség számára is, hogy táplálékhoz és biztonságos ivóvízhez juthassanak.

Kiterjesztjük társadalmi innovációs alapjaink hatását, nemcsak arányában, de az üzleti gyakorlat átalakítása révén is, egyebek mellett a Danone Communities, a Danone Ecosystem Fund és a Livelihoods alapok segítségével.

A partnereinkkel karöltve szolgáljuk a táplálkozás i változásának ügyét

Az étkezés és táplálás területén óriási változások történnek, és ezt mi is támogatni szeretnénk. De ez egyedül nem megy: ahhoz, hogy megváltoztassuk az élelmiszerek termesztésének, gyártásának, értékesítésének, elosztásának és fogyasztásának bevett módjait, partnerekre van szükségünk, hogy a szakértelmükre építve dolgozhassunk ki új megoldásokat.

Évtizedes tapasztalatunk van a partneri együttműködések terén: kéz-a-kézben dolgozunk a munkatársainkkal, gazdálkodókkal, beszállítókkal, kereskedelmi partnerekkel, fogyasztókkal csakúgy, mint a civil társadalom szereplőivel, kormányokkal, és közegészségügyi szakemberekkel.

Mindannyian azt szeretnénk, hogy a táplálkozási forradalmat legerőteljesebben képviselő ‚food generation’ vezetőjeként emlékezzenek ránk.