Idén második alkalommal rendezték meg hazánkban a növényi alapú élelmiszergyártókat, vendéglátóipari vállalkozásokat és civil szervezeteket is megszólító szakmai találkozót, a Plant-Powered Perspectives konferenciát. Az eseményen a Danone egyik legismertebb márkája, az Alpro is képviseltette magát. Előadásában a cég a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentésének kérdését járta körül.
Fókuszban a flexitáriánus étrend
A tavaly hagyományteremtő jelleggel útjára bocsátott rendezvény idén még magasabb színvonalon, számos szereplővel és hasznos programmal jelentkezett. A METRO Gasztroakadémián tartott, teltházas esemény a szektor azon fő kihívásaira fókuszált, melyek rövid- és középtávon megoldást igényelnek, annak érdekében, hogy a növényi alapú termékek hazai növekedése tovább folytatódhasson. Továbbá a szervezők, az előadók és a résztvevők is elengedhetetlen tarták, hogy a flexitáriánus étrend ismerete minél többekhez eljuthasson.
Az előadások és panelbeszélgetések négy nagy tematika köré csoportosultak. Ezeknek köszönhetően szó esett a piaci- és jogszabályi környezetről, a növényi élelmiszer-előállítás és a vendéglátás legfontosabb kérdéseiről, valamint az üzleti növekedést érintő témákról. Az előadásokból világosan kirajzolódott, hogy egyre nagyobb az állati eredetű élelmiszer-fogyasztásukat tudatosan csökkentő – ám nem teljesen elhagyó – ún. flexitáriánus fogyasztók száma. Ezek a fogyasztók komoly felvevőpiacot jelenthetnek a hazai vállalkozások számára.
Növényi étrendek és az áfa kérdésköre
A Danone képviseletében Várkonyi Beáta, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója prezenált. Előadásában kiemelten foglalkozott a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentése melletti érvrendszer bemutatásával. A szakember fontosnak tartja, hogy a növényi termékek egyre fejlődő, a fogyasztói igényeket széles spektrumban kielégítő kategóriája az összes érintett (hatóságok, tudomány, ipar, fogyasztói és civil szervezetek stb.) konstruktív egyeztetését követően, legyenek benne a hazai táplálkozási ajánlásokban. Fontosnak látja, hogy az áfa-csökkentés lehetősége – egyenlő versenyesélyek kialakítása mentén – vizsgálatra kerüljön. A kiállítói térben közelebb is lehetett kerülni a márkához, hiszen a Danone csapata egy Alpro-standdal várta az érdeklődőket. Itt a vállalat egyik legújabb termékét, a This is not m!lk zabalapú italait lehetett megkóstolni.
A Csehország, Lengyelország és Szlovákia után Magyarországon is megrendezett esemény hazánkban egyedülálló kezdeményezés. A rendezvény a növényi alapú trend követésére, előre mozdítására, színesítésére fókuszál az üzleti szektor érintett szegmenseiben. Az előadások és a moderált beszélgetések gyakran kapcsolták össze a növényi élelmiszerek kérdését a fenntarthatóság fogalmával. Ezutóbbi az év egyik legfontosabb hívószava is volt. Mind az előadásokból, mint a kiállítók által felvonultatott bőséges termékkínálatból egyértelműen kiderült, hogy a tavalyi konferencia óta további előrelépés történt a növényi termékek hazai piacán. Továbbá egyre több szereplő ismeri fel, hogy mindez hosszútávú lehetőség a fenntartható fejlődés és a táplálkozás irányába.