Küldetésünk, hogy „termékeink révén a lehető legtöbb emberhez eljuttassuk az egészséges életvitelt”, összhangban van a Danone Impact Journey (DIJ) programunk célkitűzéseivel és a Société à Mission vállalásunkkal, amelyek az egészségesebb étrendek népszerűsítését szolgálják.
A Health Star Rating (HSR) rendszer célja, hogy az élelmiszerek tápértékének értékelésének bemutatása révén segítsen a fogyasztóknak tudatos döntéseket hozni, mely rendszer összhangban van az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásaival.
A Danone-nál már 2019 óta önkéntesen biztosítunk kiegészítő információkat termékeinkről ezzel a nemzetközileg is elismert Health Star Rating rendszer alkalmazásával.
Ez a rendszer iránymutatásként szolgál hivatalos jelentéseinkhez, vállalásainkhoz és irányelveinkhez:
- Franciaországban jegyzett vállalatként évente jelentjük a Health Star Rating szerinti táplálkozási teljesítményünket a Francia Értékpapír-piaci Felügyeleti Hatóság (AMF) (Lásd: Általános Nyilvántartási Dokumentum (URD) és Integrált éves jelentés).
- A “Danone Impact Journey” vállalásunk keretében célul tűztük ki azt, hogy portfóliónk egészségesebbé váljon. 2025-re azt szeretnénk elérni, hogy termékeink forgalmának legalább 85%-a elérje vagy meghaladja a 3,5 csillagos értékelést a Health Star Rating rendszer szerint.
- A Health Star Rating rendszer alapját képezi a Danone Gyermekeknek Szóló Marketing Politikájának.
- Csak olyan termékeknél alkalmazunk tápanyagösszetételre és / vagy egészségre vonatkozó állításokat, amelyek elérik vagy meghaladják a HSR rendszerben a 2,5 csillagos értékelést.
A Health Star Rating rendszert az Egyesült Királyság Élelmiszer-Szabványügyi Hatóságának (Food Standards Agency) tápanyagprofil-modellje inspirálta, amelyet a Tudományos Táplálkozási Tanácsadó Testület (SACN) támogatott. A Health Star Rating rendszert a globális nonprofit Access to Nutrition Initiative (ATNI) is az egyik fő globális mutatóként ismeri el, amely alapján a termékportfóliók táplálkozási teljesítményét értékelik. A rendszer az energia-, telített zsír-, nátrium- és cukortartalmat, valamint a gyümölcs-, zöldség-, rost- és fehérjetartalmat figyelembe véve értékeli a termékeket.
A fogyasztók iránti átláthatóság melletti elköteleződésünk részeként most úgy döntöttünk, hogy ezeket az információkat online is elérhetővé tesszük, hogy fogyasztóinknak még könnyebb legyen tudatos választásokat hozni.