
Danone-kutatás: nő a növényi alapú termékek népszerűsége, különösen a fiatalok körében
A Danone kutatásában körvonalazódik, hogy a fogyasztók kezdik felismerni a fenntartható étkezés szükségességét.
A Danone kutatásában körvonalazódik, hogy a fogyasztók kezdik felismerni a fenntartható étkezés szükségességét.
Az alultápláltság kedvezőtlen egészségügyi hatásai egyéni, családi és társadalmi szinten is fokozott terhet jelentenek.
Miközben a táplálkozás biztosítja az élethez alapvetően szükséges energiát, csak Európában mintegy 33 millió ember küzd a betegséggel összefüggő alultápláltság problémájával.
A Danone Magyarország Kft. is csatlakozott a Green Pledge felhíváshoz 35 másik vállalat mellett.
2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén
A Danone 2023. január 17-én jelentette be globális, önkéntes vállalását, melynek célja, hogy 2030-ig 30%-kal csökkentse a tejellátási láncából származó metánkibocsátást.
A Danone Magyarország Kft. 2022-ben is elhivatottan segített a rászorulókon.
Idén második alkalommal rendezték meg hazánkban a növényi alapú élelmiszergyártókat, vendéglátóipari vállalkozásokat és civil szervezeteket is megszólító szakmai találkozót, a Plant-Powered Perspectives konferenciát.
50 évvel ezelőtt Antoine Riboud, a Danone akkori ügyvezető igazgatójának marseille-i beszédében az elsők között hívta fel a figyelmet a cégek etikus működésének fontosságára. Az ott elhangzottak a mai napig meghatározzák a vállalatcsoport misszióját.
A vállalat közel félmillió forintértékben, több mint 3000 terméket ajánlott fel a rászorulóknak.
A Danone, az Actimel és az Activia is elnyerte az idén tizennyolcadik alkalommal odaítélt Superbrands díjat, valamint a Danone vállalatként a Business Superbrands elismerésben is részesült. A díj a fogyasztók és a szélesebb közvélemény körében is ismert, és elismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, melyben a legkiválóbb fogyasztói és üzleti márkák részesülhetnek.
Elnyerte a „Fenntarthatósági Szimbólum” díjat a KSZGYSZ-szel együttműködésben készített Műanyag kisokosunk. A Trade Magazin által idén harmadik alkalommal meghirdetett „Fenntarthatósági Szimbólum” verseny célja, hogy minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez.
A Föld napja alkalmából a Danone Magyarország Kft. megbízásából készített 500 fős reprezentatív kutatás a magyar fogyasztók étkezéssel és élelmiszervásárlással kapcsolatos környezettudatos döntéseit vizsgálta. A felmérésből kiderült, hogy a magyar fogyasztók 36 százaléka nemcsak az árat, hanem az adott élelmiszer környezetre gyakorolt hatását is figyelembe veszi vásárláskor. A kutatás alapján elmondható, hogy habár Magyarországon még kevesebben ismerik a fenntartható táplálkozás fogalmát és annak előnyeit – és ezen belül például a flexitáriánus étrendet – a fiatalabb, 18-34 év közötti korosztályok általánosan több információval rendelkeznek e témában.
A Numil Kft. január 1-i hatállyal átruházta a csecsemő és klinikai tápszereket forgalmazó üzletágát a Danone Magyarország Kft.-re, így a jövőben a Danone Csoport teljes hazai tevékenységét egyetlen vállalat működteti tovább. Ez a lépés a vállalat „Elsőbbséget a helyi piacoknak” (Local First) elnevezésű, a vállalat működésének átalakításáról szóló tervének következő hazai állomása.
2021-ben a Danone két hazai vállalata (a Danone Magyarország Kft. és a Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.) többmillió forint értékben klinikai tápszert, kórházi segédeszközt és tej-, illetve növényi alapú terméket adományozott hazai kórházaknak és rászoruló magyar családoknak. A két vállalat fontosnak tartja, hogy a termékein keresztül az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozás erejével támogassa a környezetében élő rászoruló közösségeket és egészségügyi intézményeket.
2021 októberétől dr. Kralovánszky Gábor látja el a cég tejtermékeinek és a növényi alapú termékeinek forgalmazását végző Danone Magyarország Kft., valamint a csecsemő és klinikai tápszerekkel foglalkozó Numil Kft. ügyvezetői feladatait. A vezető eddig a Numil Kft. ügyvezetői feladatait látta el.
A Danone Magyarország Kft. és a KSZGYSZ (Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége) összefogásának eredményeként megszületett tájékoztató anyag célja, hogy mindenki számára könnyen érthető tájékoztatást nyújtson a hazai piacon jelenlévő műanyagfajtákról és azoknak újrahasznosítási lehetőségeiről, segítve ezzel környezettudatos döntéseinket.
A Trade Magazin által meghirdetett elismerés részeként a díj logóját büszkén viselheti majd a díjazott Alpro Kókuszgurt termékcsalád.
Tavasszal új időszámítás kezdődött a munkáltatók világában. A Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Buzási Dániel véleménye szerint a munkavállalói igények megváltoztak, nagyobb szerepet kapott a krízismenedzsment, és felértékelődött a közösség, az összetartozás érzése. Épp ezért indította útjára szeptemberben a vállalat a „Lépjük meg együtt” programját, amely lehetővé tette a dolgozók közös ügyért való együttműködését, kommunikációját.
Alpro lett a Fenntarthatóság egyik Szimbóluma Magyarországon. A 2019-ben, a Trade Magazin által meghirdetett versenyen a márka 3 terméke is elnyerte a Fenntarthatóság Szimbóluma Díjat.
Az Alpro, a Danone egyik márkája, idén májusban 200 Horeca kiskávézónak segített az újrakezdésben, ajándék Alpro For Professionals termékekkel. Az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség) Horeca tagozata aktív tagjaként most több iparági céggel karöltve csatlakoztunk ahhoz a kezdeményezéshez, melynek célja, hogy újabb éttermeket, kávézókat és szállodákat együttes erővel segítünk.
Entreprise a Mission: egy új működési modell
A társadalmi küldetéssel rendelkező vállalattá válás lehetővé teszi számunkra e célunk elérését, minden partnerünk tisztességes és átlátható kiszolgálását, valamint ezáltal jobban hozzájárulhatunk a társadalmunk fenntartható értékeinek megteremtéséhez ebben az új világban.