A Danone vállalása a gyermekeknek szóló reklámokat illetően

Alapelveink 

Küldetésünk, hogy termékeink révén hozzájáruljunk a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez. Ezzel összhangban, vállalatunk portfóliója olyan termékek kialakítására fókuszál, amelyek a mindennapi jó közérzetünk szerves részeiként a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás alappillérei.  

Mi a Danone-nál hiszünk abban, hogy a felnőttkori egészséget egészen fiatalkorban alapozhatjuk meg, és ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak azok a felnőttek, akik hozzájárulnak a gyermekek egészséges életviteléhez és a megfelelő étkezési szokások kialakításához. Cégünk marketing tevékenysége a szülőket is támogatja a változatos, egészséges táplálkozás és a megfelelő életmód kialakításában. 

Úgy hisszük, nagy szükség van az egészséges életmód népszerűsítésére és ebben a témában – hiteles tudományos, társadalmi és civil partnerekkel és szakértői szervezetekkel karöltve- folyamatos edukációra. 

Ezért, a márka- és termékkommunikáció erejét felhasználva szeretnénk fogyasztóinkat egészségesebb lehetőségek felé ösztönözni.  

Elkötelezettünk vagyunk amellett, hogy vállalati magatartásunkkal felelősségteljes példát mutatva, átláthatóan és egyértelműen járjunk el, és nem fogadjuk el a kommunikáció olyan formáit, amelyek károsak és / vagy ártalmas viselkedési formákra ösztönöznek.  

A gyermekek vonatkozásában elismerjük és támogatjuk az Egészségügyi Világszervezet ajánlásait az  

élelmiszerek és az alkoholmentes italok gyermekeknek szóló reklámjairól, amelyeket ez a vállalás is tükröz. 

A Danone elkötelezett amellett, hogy a fogyasztókkal folytatott kommunikációja során betartsa a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (International Chamber of Commerce) kódexeit. Ez magában foglalja a felelős élelmiszerek és italok marketingkommunikációjának ICC keretrendszerét (2012), amely tiltja többek között a gyermekek félrevezetését, vagy annak ösztönzését, hogy a gyermekek szüleiket buzdítsák bizonyos termékek megvásárlására.  

A Danone EU szinten 2007-ben alapító tagként csatlakozott az “EU Pledge” önkéntes vállaláshoz, ezáltal is elkötelezve magát abban, hogy csak olyan termékeket reklámoz gyermekek számára, amelyek megfelelnek bizonyos tápanyagösszetételi kritériumoknak. 

A Danone hazai vállalásai 

A Danone egyik kiemelt partnere – az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), immáron több éve -így 2021-ben is-  a Danone Kft. és a Numil Kft.  vezetői, marketing, PR, jogi, élelmiszerszabályozási, vállalati kapcsolatok területen dolgozó kollégái és reklámügynökségeink munkatársai részére tart olyan  digitális képzéseket, melyek alkalmával a önszabályozási általános alapelvek ismertetésén túlmenően, a gyermekeknek szóló reklámtevékenységekkel kapcsolatos ajánlásokat és irányelveket, azok friss példáit mutatják be és közösen konkrét eseteket dolgozzuk fel. A gyermek emberi méltóságának tiszteletben tartásával kapcsolatos RT irányelvekről bővebben itt tájékozódhat: 

http://www.ort.hu/wp-content/uploads/2020/06/ajanlas-a-gyermekek-reklamokban-es-influenszer-egyuttmukodesekben-valo-szerepeltetesenek-minimumszabalyairol-ort-es-hintalovon.pdf

2012-ben vállalataink aláírták az Európai Bizottság által kezdeményezett úgynevezett „EU Pledge” önkéntes vállalás magyar változatát, amelynek értelmében nem hirdetjük termékeinket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – 12 év alatti célcsoportnak tévében, nyomtatott sajtóban, interneten, moziban, illetve olyan média közönségnek, amely hallgatósága 35 százalékban vagy ennél magasabb arányban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. 

Különleges rendelkezések 

A 12 év alatti gyermekek számára vonzó karaktereket, filmes utalásokat, hírességeket és influenszereket olyan termékek kommunikációjában jelenítünk csak meg, amelyek megfelelnek a Danone Táplálkozási Kritériumainak.