Alapelveink
Küldetésünk, hogy termékeink révén hozzájáruljunk a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez. Ezzel összhangban, vállalatunk portfóliója olyan termékek kialakítására fókuszál, amelyek a mindennapi jó közérzetünk szerves részeiként a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás alappillérei.
Mi a Danone-nál hiszünk abban, hogy a felnőttkori egészséget egészen fiatalkorban alapozhatjuk meg. Ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak azok a felnőttek, akik hozzájárulnak a gyermekek egészséges életviteléhez és a megfelelő étkezési szokások kialakításához. Cégünk marketing tevékenysége a szülőket is támogatja a változatos, egészséges táplálkozás és a megfelelő életmód kialakításában.
Úgy hisszük, nagy szükség van az egészséges életmód népszerűsítésére. Ebben a témában – hiteles tudományos, társadalmi és civil partnerekkel és szakértői szervezetekkel karöltve – folyamatos edukációt alkalmazunk. Ezzel a márka- és termékkommunikáció erejét felhasználva szeretnénk fogyasztóinkat egészségesebb lehetőségek felé ösztönözni.
Elkötelezettünk vagyunk amellett, hogy vállalati magatartásunkkal felelősségteljes példát mutatva, átláthatóan és egyértelműen járjunk el. Nem fogadjuk el a kommunikáció olyan formáit, amelyek károsak és / vagy ártalmas viselkedési formákra ösztönöznek.
A gyermekek vonatkozásában elismerjük és támogatjuk az Egészségügyi Világszervezet ajánlásait az élelmiszerek és az alkoholmentes italok gyermekeknek szóló reklámjairól, amelyeket ez a vállalás is tükröz.
A Danone elkötelezett amellett, hogy a fogyasztókkal folytatott kommunikációja során betartsa a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (International Chamber of Commerce) kódexeit. Ez magában foglalja a felelős élelmiszerek és italok marketingkommunikációjának ICC keretrendszerét (2012). Ez tiltja többek között a gyermekek félrevezetését, vagy annak ösztönzését, hogy a gyermekek szüleiket buzdítsák bizonyos termékek megvásárlására.
A Danone EU szinten 2007-ben alapító tagként csatlakozott az “EU Pledge” önkéntes vállaláshoz, ezáltal is elkötelezve magát abban, hogy csak olyan termékeket reklámoz gyermekek számára, amelyek megfelelnek bizonyos tápanyagösszetételi kritériumoknak. A 2021-ben frissített, hivatalos angolnyelvű „EU Pledge” itt érhető el.
Hazai vállalások
A Danone egyik kiemelt partnere – az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), immáron több éve, így 2021-ben is – a Danone Kft. és a Numil Kft. vezetői, marketing, PR, jogi, élelmiszerszabályozási, vállalati kapcsolatok területen dolgozó kollégái és reklámügynökségeink munkatársai részére tart digitális képzéseket. A képzések alkalmával az önszabályozási általános alapelvek ismertetésén túlmenően, a gyermekeknek szóló reklámtevékenységekkel kapcsolatos ajánlásokat és irányelveket, azok friss példáit mutatják be, és közösen konkrét eseteket dolgoznak fel a kollegáink. A gyermek emberi méltóságának tiszteletben tartásával kapcsolatos RT irányelvekről bővebben itt tájékozódhat.
2012-ben vállalataink aláírták az Európai Bizottság által kezdeményezett úgynevezett „EU Pledge” önkéntes vállalás magyar változatát, amelynek értelmében nem hirdetjük termékeinket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – 12 év alatti célcsoportnak tévében, nyomtatott sajtóban, interneten, moziban, illetve, olyan média közönségnek, amely hallgatósága 35%-ban vagy ennél magasabb arányban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.
különleges rendelkezések
A 12 év alatti gyermekek számára vonzó karaktereket, filmes utalásokat, hírességeket és influenszereket olyan termékek kommunikációjában jelenítünk csak meg, amelyek megfelelnek a Danone Táplálkozási Kritériumainak.