Danone táplálkozási vállalások

A Danone-nál hiszünk abban, hogy mindennapi jó közérzetünk szerves része a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás – és ennek megóvásárért közösen tehetünk nap, mint nap.

Az inaktív, ülő életmód és a nem megfelelő étkezési szokások következtében a mai modern társadalmak komoly népegészségügyi problémákkal küzdenek.

Ezért célunk, hogy kortól, kultúrától vagy ösztönös választástól függetlenül, mindenki számára segítséget nyújthassunk a számára megfelelő és egészséges étkezési szokások kialakításában. Számunkra az étkezés túlmutat azon, hogy az asztalunkra milyen ételek vagy italok kerülnek. Ez sokkal inkább egy szélesebb értelemben vett fogalom, amely lefedi a táplálkozási szokásokat, a helyi ízlést, valamint a társadalmi és kulturális dimenziókat is. Ez az, amit mi szélesebb értelemben alimentációnak, a megfelelő táplálkozással kapcsolatos ellátásnak nevezünk.

Vállalatunk elhivatott amellett, hogy termékeinken keresztül a lehető legtöbb ember számára hozzájáruljunk az egészséges életvitel kialakításához. Ezen elköteleződésünket erősítettük meg Táplálkozási vállalásaink. Ezeknek köszönhetően a korábbiakhoz képest nem csak erősebb és mérhetőbb célokat teremtettünk, hanem azoknak a teljesítését időkorlátokhoz is kötöttük.

1. vállalás

Folyamatosan fejlesztjük termékeink tápanyag összetételét, és növeljük azok tápértékét.

Termékeink minden esetben megfelelnek a helyi jogi előírásoknak és egyéb szabályozásoknak, valamint figyelemmel vagyunk a táplálkozási iránymutatásokra is. A mi célunk viszont, hogy ezen túlmenően a termékeink tápanyagösszetétele és tápértéke is folyamatosan fejlesztésre kerüljön. Ezért új célokat tűztünk ki magunk elé. 2020-ig ezeket a célokat az összes termékkategóriánkban (friss tejtermék és növényi eredetű élelmiszerek, gyermektápszer, klinikai tápszer és palackozott víz) el akarjuk érni. Ezek a hivatalos táplálékbeviteli ajánlásokon (WHO, EFSA, US, IOM, stb.), az étkezési szokások legújabb tudományos megközelítésén, valamint vállalatunk kutatási programja által meghatározott célokon alapulnak.

2. vállalás

Fogyasztóink számára nemcsak egészséges, de egyedi igényeiket még jobban kielégítő termékeket fejlesztünk ki.

Hiszünk abban, hogy a tápértéken túl az élelem kiválasztásának elsődleges hajtóereje az élvezeti érték. Így az ételek és italok esetében fontos szempont a fenntartható, kiegyensúlyozott étkezési és folyadékfogyasztási szokások biztosítása.

Ezért olyan termékek kifejlesztésén dolgozunk, amelyek két kritérium egyesítésével ajánlanak megfelelő alternatívát: kiemelkedő élvezeti értéket nyújtanak a fogyasztóinknak, és eközben hozzájárulhatnak a napi kiegyensúlyozott táplálékbevitelhez is.

3. vállalás

Célunk, hogy jobban megismerjük a helyi táplálkozási szokásokat és népegészségügyi gyakorlatokat, hogy ezek révén tovább növelhessük szakértelmünket.

A kiegyensúlyozott étrend népszerűsítését támogató stratégiák kidolgozásához számunkra kulcsfontosságú a helyi étkezési szokások, a népegészségügyi problémák és az étkezési gyakorlat szocio-kulturális perspektívából történő megértése.

Mivel hisszük, hogy az étkezés többet jelent, mint egyszerű táplálkozás, ezért célunk, hogy helyi szakértők bevonásával kutassuk és még jobban megismerjük a helyi szokásokat, és ezen kutatások eredményeit 2020-ig vállalatunk főbb piacain bemutassuk.

4. vállalás

Partnerkapcsolataink révén hozzájárulunk a helyi népegészségügyi kihívások megoldásához.

Hisszük, hogy csakis partnereinkkel közösen, velük szoros összefogásban tudunk sikeresen tenni a helyi népegészségügyi kihívások megoldása érdekében.

Éppen ezért világszerte célunk, hogy az egészséges életmód népszerűsítésére partnereinkkel közösen dolgozzunk ki programokat. Magyarországon a Danone több évtizede folytat szakmai és civil partnereivel társadalmi célú tevékenységet, amely az egészséges táplálkozáshoz és/vagy a környezetünk védelméhez kapcsolódik. Az 1999-ben indult “Tegyünk Együtt a Gyermekekért Program” több, mint 15 éves működése során a Danone – márkái és a magyar fogyasztók bevonása révén – közel 390 millió forint adománnyal, valamint orvostechnikai és egyéb eszközökkel is támogatta a nyolc hazai gyermekek onkológiai és rehabilitációs központot, ezáltal is folyamatos segítséget nyújtva a daganatos gyerekeknek és családjaiknak. 2013-2015 között a TEGY program égisze alatt országos – az egészséges táplálkozásra oktató – program is működött az általános iskolákban. Ezen kívül 2015 és 2019 között hazánkban is megrendeztük a “Danone Focikupa a Gyermekekért” programsorozatot. Ennek keretein belül a már fiatal korban elkezdett mozgás fontossága mellett egyedi helyszíneken rendezett kiegészítő programokkal hívtuk fel a figyelmet a kiegyensúlyozott táplálkozás és az egészséges életmód fontosságára.

5. vállalás

Felelősségteljes marketing tevékenységet folytatunk, és kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek felé történő reklámozásra.

Vállalatunk aláírta az Európai Bizottság által kezdeményezett úgynevezett „EU Pledge” önkéntes vállalást. Ennek értelmében nem hirdetjük termékeinket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – 12 év alatti célcsoportnak tévében, nyomtatott sajtóban, interneten, moziban, illetve olyan média közönségnek, amely hallgatósága 35 százalékban vagy ennél magasabb arányban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. 2012-ben több felelős vállalattal egyetemben aláírtuk az európai kötelezettségvállalás magyar változatát is. Bővebben itt olvashat az EU PLedge vállalásunkról.

6. vállalás

Az egészséges táplálkozás ösztönzése érdekében az azt leginkább támogató jelölést alkalmazzuk.

A világ minden részén célunk, hogy olyan táplálkozási információkat biztosítsunk fogyasztóinknak, amelyek segíthetik őket az egészséges életmód részét képező helyes táplálkozási döntések meghozatalában, és szokások kialakításában. Ezért összes termékünk csomagolásán a jelölést úgy alakítottuk ki, hogy egyrészről a feltüntetett információk megkönnyítsék fogyasztóink választását, másrészről megtalálható legyen a csomagoláson minden olyan információ, amely megfelel a helyi törvényeknek és szabályozásoknak. Hazánkban az előrecsomagolt termékeink vagy az ahhoz kapcsolódó weboldalak 96 %-án a kötelező tápértékjelölési előírásokon túlmenően feltüntetjük az egy adagban található tápanyag- és energiatartalom-mennyiségeket, valamint a referencia beviteli értékhez viszonyított százalékos értékeket is. Bővebben itt olvashat a témában.