Küldetésünk, hogy termékeinken keresztül a lehető legtöbb embernek biztosítsuk az egészséges életvitelt.
A Danone Csoport termékeit mind az 5 kontinensen, a világ 120 piacán árulják, és a világon mintegy 98.000 „Danoner” munkavállaló dolgozik a világon. Vállalatunk 2021-ben 24,3 milliárd eurós bevételt generált.
A Danone 2017-ben fogalmazta meg teljes vállalati tevékenységére vonatkozó, „Egy életünk van és egy bolygónk” elnevezésű küldetését.
„Célunk, hogy partnereinkkel közösen nap mint nap tegyünk a táplálkozásért és bolygónk egészségéért. Hisszük, hogy az egészséges életvitelhez a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen, és meggyőződésünk, hogy ehhez egészséges környezet is szükséges. Miért ezt az utat választottuk? Mert a változás katalizátorai akarunk lenni, hiszen csak egy életünk van és egy bolygónk.”
A Danone története
Isaac Carasso görög származású gyógyszerész, a cég alapítója, 1919-ben Spanyolországban készítette az első joghurtját, melyet akkor még patikákban árultak. A joghurtot fiáról, Danielről nevezte el, akit a családban egymás közt Danonnak becéztek. A cég székhelyét 1929-ben tették át Franciaországba. Bár a világháború alatt az immár Daniel által vezetett cég Amerikába költözött, a háború végeztével a vállalat székhelye ismét Párizsba került.
A ’60-as években a Danone egyesült a Gervais vállalattal, így megalakult a Gervais Danone. A ’70-es években a BSN és a Gervais Danone bejelentette összeolvadását, ezzel létrejött a legnagyobb francia élelmiszeripari vállalatcsoport.
1994-ben a BSN Gervais Danone megváltoztatta a nevét Group Danone-ra, azaz Danone Csoportra. Az elnök-vezérigazgatói posztot Frank Riboud töltötte be.
2007-ben a Danone Csoport megvásárolta a Numicót, megerősítve vezető pozícióját az élelmiszeripar négy szegmensében: a friss tejtermékek, a palackozott vizek, a bébiételek és a kórházi táplálkozás piacán.
2014-ben Emmanuel Fabert nevezték ki a cég vezérigazgatójának, Frank Riboud maradt az igazgatóság elnöke, majd tiszteletbeli elnöke.
2017-ben a Danone Csoport megvásárolta a bio és növényi alapú élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó WhiteWave Foods vállalatot, így a Danone olyan ismert márkák forgalmazójává vált, mint az Alpro vagy a Provamel.
2017-ben Emmanuel Faber megfogalmazta a vállalat új, nemzetközi küldetését, az „Egy életünk van és egy bolygónk” nevű programot.
2021. szeptember közepétől Antoine de Saint-Affrique a Danone Global vezérigazgatója. A vezető színes és hosszú szakmai múltja során többek között Magyarországon is élt Afrikán, az Egyesült Királyságon vagy éppen Franciaországon kívül.
„Büszkeséggel tölt el, és nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy olyan céghez csatlakozhatok és vezethetek, amely mindig is inspirációt jelentett számomra. Csodálom a Danone gazdag örökségét és minden területen úttörő szellemét: erős és innovatív márkaportfólióját, amely olyan régóta hozza el az egészséges táplálkozást termékein keresztül az emberek számára szerte a világon; a kettős társadalmi és gazdasági elkötelezettségét, amely évtizedek óta a vállalat céljainak középpontjában áll; valamint az erős és egyedi belső kultúráját, amely tiszteletben tartja a sokszínűséget és az inkluzivitást. Úgy gondolom, hogy a Danone-nak továbbra is jelentős potenciálja van arra, hogy alakítsa és hozzájáruljon ahhoz, hogy az emberek hogyan étkeznek és isznak világszerte. Alig várom, hogy az összes Danonerrel (a Danone munkavállalóival), a Végrehajtó Bizottsággal és az Igazgatósággal együtt megírhassuk a Danone sikertörténetének következő fejezetét.”
– Antoine de Saint-Affrique