Társadalom

Tegyünk együtt a gyermekekért

Az 1999-ben a Danone Kft. által indított „Tegyünk együtt a gyermekekért” program égisze alatt valósítja meg vállalatunk országos társadalmi célú támogató kezdeményezéseit. A Danone Kft. az évek során számos jótékony ügyet támogatott ezen keresztül.

A „Tegyünk együtt a gyermekekért” vagy röviden TEGY programunk révén évekig támogattuk a daganatos és leukémiás megbetegedésben szenvedő gyermekek rehabilitációját. Összesen több mint 291 millió forint gyűlt össze erre a célra.

A program másik pillére az egészséges életmódra ösztönözte a fiatalok célcsoportját. Ezt a Danone Kft. azzal a céllal indította, hogy a 11-12 éves gyermekek játékos módon sajátíthassák el az egészséges életmód alapelveit, a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozással, a rendszeres testmozgással kapcsolatos általános és speciális ismereteket. Mindezek segítségével egészségtudatos fiatalokká-felnőttekké válhatnak.

Az egészségnevelő program oktatási részét hazai elismert szakmai szervezetek, többek között az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (korábban OÉTI), a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) bevonásával dolgoztuk ki.

Focikupa a gyermekekért

Szintén a „Tegyünk együtt a gyermekekért” program részeként szerveztük meg 2015 és 2019 között a „Danone Focikupa a Gyermekekért” programsorozatot. Ez a világ legnagyobb, a FIFA által is elismert gyermek labdarúgó tornájának hazai fordulója. Kiemelt célunk, hogy nap mint nap tegyünk a saját és bolygónk egészségéért. Hisszük, hogy az egészséges életvitelhez a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen. Ehhez a környezet védelmére is szükség van. Gyermekeink egészsége pedig mind közül a legfontosabb. A program alapvető eleme volt az egészséges életmód – azon belül a megfelelő táplálkozás és a sport – népszerűsítése, hozzájárulva ezáltal a jövő magyar generációinak életminősége javításához.

A kupa hazai fővédnöke Nyilasi Tibor, az MLSZ elnökségi tagja volt. A kupa nemzetközi nagykövete pedig már több mint 10 éve Zinédine Zidane, focilegenda.

Lépjük meg együtt

2020-ban pedig a Danone Magyarország elindította a „Lépjük meg együtt” belső programját. Ennek célja, hogy a munkatársakat edukálja, mozgosítsa és inspirálja a fenntarthatóságért tett lépésekben. A program által kínált fenntarthatósági és táplálkozástudományi témák között szerepelt például a műanyag-csomagolás, a feldolgozott élelmiszerek és a termékcímkék, illetve külön hangsúlyt kapott az élelmiszerpazarlás problémája is. A munkatársak közvetlenül a téma hazai szakértőitől kaptak tippeket és tanácsokat az apró lépések megtételéhez, a kihívás végső célja pedig egy fenntarthatóbb jövőn és a saját egészségükön túl a rászoruló családok megsegítése volt. A Danone minden, a dolgozók által eddig megtett és az online szavazófelületen dokumentált apró lépést termékre váltott, így az 2020. október 16-i Élelmezési Világnapon összesen 13.818 darab Danone terméket adományozott rászoruló családoknak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével.