A Danone vállalása a gyermekeknek szóló reklámokat illetően 


Alapelveink

Küldetésünk,  hogy termékeink  révén hozzájáruljunk  a lehető legtöbb ember egészséges életviteléhez.  Ezzel összhangban, vállalatunk portfóliója olyan termékek kialakítására fókuszál, amelyek  a  mindennapi jó közérzetünk szerves részeiként  a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás  alappillérei.

Mi a Danone-nál  hiszünk abban, hogy  a  felnőttkori  egészséget  egészen fiatalkorban  alapozhatjuk meg. Ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak azok a felnőttek, akik hozzájárulnak a gyermekek egészséges életviteléhez és a megfelelő étkezési szokások kialakításához.  Cégünk marketing tevékenysége  a szülőket is  támogatja  a  változatos,  egészséges táplálkozás és a  megfelelő  életmód kialakításában.  

Úgy hisszük,  nagy szükség van  az egészséges életmód népszerűsítésére. Ebben a témában – hiteles tudományos, társadalmi és civil partnerekkel és szakértői szervezetekkel karöltve – folyamatos  edukációt alkalmazunk.  Ezzel a márka- és termékkommunikáció erejét felhasználva szeretnénk fogyasztóinkat egészségesebb lehetőségek felé ösztönözni.   

Elkötelezettünk vagyunk amellett, hogy  vállalati magatartásunkkal  felelősségteljes példát mutatva, átláthatóan és egyértelműen járjunk el. Nem  fogadjuk el  a kommunikáció olyan formáit, amelyek károsak és /vagy  ártalmas viselkedési formákra ösztönöznek.   

A gyermekek vonatkozásában elismerjük és támogatjuk az Egészségügyi Világszervezet ajánlásait az  élelmiszerek és az alkoholmentes italok gyermekeknek szóló reklámjairól, amelyeket ez a vállalás is tükröz.  

Felelős marketing 

Élelmiszeripari vállalatként fontos szerepet játszunk a közegészségügy és a táplálkozás pozitív befolyásolásában. Célunk, hogy kommunikációnk és szolgáltatásaink segítsék a fogyasztók tájékoztatását az egészséges étrend és életmód fontosságáról, valamint releváns információkat nyújtsunk az egészségügyi szakembereknek minden életkorban. 

Gyermekek számára szóló kommunikáció 

Kutatások kimutatták, hogy a 12 év alatti gyermekek vásárlási és étkezési szokásaira jelentős hatással lehetnek a marketingkommunikációs üzenetek. 2024-ben a Danone tovább erősítette a gyermekek számára szóló marketing kommunikációra vonatkozó vállalásait azáltal, hogy Egészségcsillag Értékelési Rendszert  (Health Star Rating, HSR) alkalmazza az ilyen típusú kommunikációjában és csak olyan termékeket reklámoz gyermekeknek, amelyek legalább 3,5 csillagos HSR minősítést értek el. Ezen túlmenően azt vállalja, hogy ezen termékek hirdetése csak olyan platformokon történik, ahol  a korosztályi elérés megengedett és a közönség több mint 25%-a 16 év alatti gyermekekből áll. 

A Danone nem végez marketingkommunikációt iskolákban, kivéve, ha azt az intézmény külön kéri, és kizárólag oktatási célokra, valamint a HSR által megfelelőnek minősített termékek esetében. 

További részletek a 2024-ben megújított Danone Gyermekeknek szóló marketingre vonatkozó irányelveiben találhatók, melyek itt érhetők el

Hazai vállalások

A Danone egyik kiemelt partnere – az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), immáron több éve tart a  Danone Kft.  vezetői, marketing, PR, jogi, élelmiszerszabályozási,  vállalati kapcsolatok  területen  dolgozó kollégái és reklámügynökségeink munkatársai részére  képzéseket. A képzések alkalmával  az  általános  önszabályozási alapelvek  ismertetésén  túlmenően, a  gyermekeknek szóló reklámtevékenységekkel kapcsolatos ajánlásokat és irányelveket, azok friss példáit  mutatják be,  és  közösen  konkrét eseteket  dolgoznak fel a kollegáink számára. A gyermek emberi méltóságának tiszteletben tartásával kapcsolatos ÖRT irányelvekről  bővebben itt tájékozódhat.  

Különleges rendelkezések 

A licencelt karakterek, filmek, hírességek, influencerek felhasználása – a 13 év alatti gyermekeknek szóló marketingkommunikációjában – a HSR rendszer által legalább 3,5 csillagosra értékelt termékekre korlátozódik. Arra törekszünk, hogy a saját márkaértéket, a licencelt karaktereket és az elsősorban 13 év alatti gyermekeket megszólító játékokat az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás és életmód támogatására, a pozitív értékek népszerűsítésére és/vagy a gyermekek meghatározott készségek vagy pozitív attitűdök kialakításának elősegítésére használjuk.